Diskuse

Okradené děti

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ona se táto problematika netýká jen obědů... Kolikrát jsem se v médiích setkal s nářkem, že "nemá peníze ani na to, aby dítě (děti) mohla poslat do nějakého kroužku (nějakých kroužků)... a ejhle, v obci, kde bydlím (a nejen v ní) funguje DDM a sociálně slabým nabízí zájmový kroužek pro dítě zdarma. Podmínka: potvrzení od sociálky a pravidelná docházka... a zájem? Téměř nulový... a pojďme dál... v jedné ze zdejších základních škol je "hokejová" třída (bývaly dvě) a opět - pro sociálně slabé možnost zdarma... dokonce město hradí v těchto případech i výstroj takového školáka ze sociálně slabé rodiny... a podmínka: potvrzení ze sociálky, pravidelná docházka a studijní výsledky... a zájem? Nulový...

7 0
možnosti

Souhlasím. Já sám vedu šachový kroužek s malými dětmi, takže o úrovních rodin něco vím. I když ty malé děti jsou vždy osobité.

1 0
možnosti

No, syn má v I.třídě spolužačku.

Chudák holka nedostane z domova svačinu, nechodí na obědy. Učitelka nabádá děti, ať jí dá svačinu. Maminka hulí a tři čokly k tomu uživí. Na dceru už ji nezbývá. Je to zkrátka o prioritách. :-P

14 0
možnosti

P18e60t48r 44B90u80r93i33a77n

18. 5. 2018 18:19

Ano, je to tak. Samotný statut samoživitelky, nebo rodiny na dávkách tuto situaci negeneruje, jak se nám snaží oni aktivisté namluvit. Je to hlavně o rodičích ať už pocházejí z jakékoliv vrstvy.

11 0
možnosti

Byla jsem matka samoživitelka. Bývalý platil na 2 syny celkem 1000Kč. Chodila jsem pro sociální dávky, protože v mém zaměstnání jsem dostávala minimální mzdu. Nikdy mé děti nebyly bez obědů. Musela jsem se uskromnit, ale peníze na stravování byly. Je otázkou, jak hospodaří lidé ze sociálními dávkami a rodinnými přídavky, když dítě nechávají ve škole o hladu. Je mi líto těchto dětí, ale nesouhlasím s dotováním stravování.

22 0
možnosti

P86e83t82r 37B14u66r51i16a69n

18. 5. 2018 17:58

Souhlasím s vámi. Já byl v té situaci taky. Vychoval jsem sám dceru a za dva roky se bývalka vzdala i syna (prý už stál moc peněz). Na kluka od 12-18 let měla platit 400kč!! To není sranda, to je fakt. A neplatila. Soud zamítl můj návrh na zvýšení alimentů z toho důvodu, že mu bývalka zaslala vyjádření, že: se zvýšením nesouhlasím, na alimenty nemám peníze a mít nebudu. Tečka. Ze stejného důvodu a pro stejné vyjádření (!!!) policie odložila i mé oznámení o neplacení alimentů. Všichni jsme si rovni. Někteří i rovnější.

7 0
možnosti

Ale uvědomujete si, že ty vaše hypotetické samoživitelky, co jim zbývá tolik peněz, perou tak, že klackem mlátí do prádla ve vaně, zuby si čistí rozžvýkanou větévkou bez pasty a ten buřguláš v zimě skladují za oknem, v létě snědí najednou a pak hladoví? Pro ty, kteří neholdují vedení domácnosti: nemají prací prášek, nemají pračku, nemají kartáčky na zuby, nemají pastu, nemají lednici... Ono se to nelíhne :)

Jistěže na lecčem lze ušetřit a lednici nekupujete každý měsíc, ale pokud příkladová matka č. 1 zaplatí dětem jídlo ve školce (5 let) a škole, zbydou jí na měsíc pro všechny 3000,- korun (800 + 500). Když starej nepustí ani vorla. 100 na den pro tři lidi. Člověk nemusí bejt kouzelník, aby z toho pořídil JENOM stravu pro tři, ale kromě toho, že se utírá lopuchem (toaletní papír se také nelíhne), nesmí jí prasknout ani žárovka, natož aby se rozbila ta pračka. I když tu vlastně nemá... tak nesmí bejt nemocná (doplatky na prášky). Dítěti nepořídí brýle. Je bez penálu, tašky, sešitů... ani za jedno nezaplatila rodičovský příspěvek.

Pro jistotu: já neříkám, že lidé neutrácejí za zbytečnosti. Jistě ano. Ale zkrouhnout to na "místo co by si uvařily kotel buřtguláše, popíjejí margaritu a prohlížejí si své nalakované nehty", to je opravdu... příliš zjednodušující.

6 10
možnosti

P67e30t24r 67B19u30r12i48a66n

18. 5. 2018 17:41

Ano, toho jsem si vědom a popravdě jsem takovou logickou námitku i čekal. Jenže ty případy o kterých já píšu jsou opravdu už extrémní nedostatek peněz, kdy žena (většinou samoživitelka, protože pokud má chlapa, je tu on od toho, aby udělal cokoliv proti této zvůli osudu) je odkázána jen na takový holý příjem. Aby to byl opravdu problém, potom by v té situaci musela být delší dobu než tři měsíce. A nyní: kolik máme samoživitelek, kolika z nich otec neplatí dlouhodobě ŽÁDNÉ alimenty, a kolik z toho je těch, které nemají prarodiče, nebo přítele ku pomoci v takové situaci a kolik z toho kolika je potom těch, které si nemohou najít ani zkrácený úvazek? A to ani po třech měsících? A logicky se dostaneme na zcela bagatelní číslo. Naproti tomu ony burcující organizace mluví nejméně o 10 000 dětí, ale většinou až o 100 000 dětí! A kolikže máme dětí na ZŠ? Jednoduše, ročně se rodí cca 100 000 dětí, tedy zhruba 800 000. Z toho je polovina manželství rozvedená a z toho polovina žen má jiného druha a z toho polovina má zaměstnání a z toho...

Chápete co já kritizuji? Že reálně to celospolečenský problém být nemůže. Že je to prostě nafouknutá bublina.

P.S. na tu pračku, školní vybavení aj. existuje také mimořádná sociální dávka.

10 0
možnosti
Foto

J28a41n74a 93M31a95j72o64v61á

18. 5. 2018 16:08

Akorát nepijí margaritu..

JinakR^

7 0
možnosti
Foto

H54a45n25a 63V28l54k54o84v89á

18. 5. 2018 15:18

Stejně jako pan Hodina si pletete samoživitelky se sociálními případy.

Již pan Hodina si nedal vysvětlit, že lecjaká samoživitelka (například já) třeba podniká a její příjmy jsou prosty jak alimentů od tatínka, který prostě pracovat nechce tak sociálních dávek. Čili své dítě i sebe skutečně sama živím.

Na rozdíl od celých rodin, kde tatínek pracuje a "jako" s rodinou nebydlí....

Tam jste se celkem trefil.

Ovšem házet to na samoživitelky je tak trochu...hloupé.

2 5
možnosti

P72e25t72r 17B12u27r83i86a37n

18. 5. 2018 15:52

Paní Vlková, evidentně jste nepochopila, že já pouze tlumočím to, co razí různé organizace typu Nakrmme děti. Je mi úplně vuřt, jestli ne obědy údajně nemají děti bezdomovců, nebo ministrů. Ten problém bych rozebral tak jak tak. Na samoživitelky to hážou právě ti aktivisté, ne já. Já naopak tvrdím, že to až tak pravda nebude.

„Chceme podpořit zejména rodiny samoživitelů či rodiny, které se ocitly dlouhodobě v nepříznivé finanční situaci a velmi těsně nesplňují podmínky pro pobírání dávek v hmotné nouzi,“ vysvětlil náměstek ministra pro řízení sekce vzdělávání Václav Pícl s tím, že školní stravování by mělo být součástí školní docházky. Seznam.cz, 1.3.2018

3 0
možnosti
  • Počet článků 294
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1815x
Ženatý, otec několika dětí, technik, nadšený amatérský psavec poezie.

Seznam rubrik