Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kalousek před lety, tuším krátce před demonstracemi proti němu, byl v nějakém pořadu na ČT1 a na nějaký kritický dotaz, proč dělá to, co dělá, se proflákl, když řekl: "Já tu nejsem pro všechny občany, já jsem tu pro ty, co mě volili." A tento jeho postoj je podle mého názoru jádrem Kalouskova problému a důvodem jeho "oblíbenosti". Takovéto prohlášení je totiž mimo jiné v rozporu se slibem poslance, či člena vlády, který vždy končí větou "Slibuji na svou čest, že svůj mandát budu vykonávat v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.“. Přísně vzato, měl být za toto prohlášení zbaven nandátu a funkce.:-P

8 0
možnosti
Foto

To je otázka, protože zájem všeho lidu není jednotný, nakonec ani zájem všeho lidu jednoho domu není jednotný, ale přijde politik nebo předseda a jasně řekne, jak to chce dělat a na základě toho ho lidé volí, takže se předpokládá, že Kalouska zvolili na základě toho, co slíbil a ten podle svého nejlepšího vědomí a svědomí prosazuje to, co slíbil. Jinudy podle mého názoru cesta nevede.

9 0
možnosti

Mluvíte jako těsně po maturitě na vyšší politické :-).Ačkoliv souhlasím, že by to tak mělo vypadat - značka ideál. Ale jestli je něco úplně naopak pak Vaše předposlední věta. A platí to na všechny politiky.

2 0
možnosti

Zůstal jsem tehdy před obrazovkou jako opařený. Zvolený vládní činitel, kterého mám respektovat a kterého si platím z daní, mi bez ostychu do očí řekne, že tam není pro mě, že nebude rozhodovat v mém zájmu, ale pouze v zájmu nějaké úzké skupiny, která ho volila.

To je prostě nepřijatelné, takový člověk nemá ve vládě co dělat.

2 0
možnosti
Foto

Z čeho přesně jste byl jak opařený? Že někdo, kdo vyhrál volby, bude hájit zájmy svých voličů? Zajímavé, co jiného by měl v demokracii dělat? ;-D

11 0
možnosti

Osoba ve veřejné fukci je tam pro všechny občany, ne jen pro vybrané. V našem systému je to prakticky úředník. Nemůže říct "Já tu nejsem pro všechny." Její primární fukncí je správa státu. Nemůže třeba říct "Já budu zastupovat jen muže a hájit jen jejich práva a ženám je naopak brát." To, že je zvolen za nějakou stranu s nějakým programem mu sice umožňuje současně naplňovat tenti program, ale platí, že ta správa státu je jeho prvořadým úkolem a tu nemůže vykonávat "jen pro někoho".

2 3
možnosti

Co potom takový pan prezident? To musíte být opařený neustále ;-)

10 1
možnosti

Tak to pro vás vybudoval Bureš Čapí hnízdo, konečně máme jasno.

0 1
možnosti

Vy vůbec nechápete princip parlamentní demokracie. Tak, jak si to představujete, by to mohlo fungovat jedině za předpokladu, že by všichni poslanci byli voleni přímo občany za absence politických stran. :-)

1 1
možnosti

P64e27t15r 15S95k25á15c71e14l

12. 12. 2018 23:05

Brzy se takového systému dočkáme, bude velmi spravedlivý.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS