Úterý 21. ledna 2020, svátek má Běla
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 21. ledna 2020 Běla

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a81r66o75s71l22a79v 69L73i41m91a 1285147271

Jsem prekvapen mnozstvim blogu a diskuznim prispevkum pod nimi, o problemu prezidentovo odvolani ministra. (nebo cinitele dosazeneho do funkce ve vedeni statu)

Podivejme se na tento problem z jine strany. Jiz pozice ministra kultury potrebneho pro kvalitu nasi demokracie, je z meho pohledu pozice nepotrebna. Zruseni teto pozice je jedno reseni. (mozna to nejlepsi). Dale diskuze o povinosti prezidenta k prijmuti navrzeneho do pozice vedeni statu, ma velice malou nutnost.(da se nahradit dosazenim pomoci Senatu). Vsak nutnost odvolani kohokoliv z dosazene pozice, je ukazka idiotiny na "entou". Strujci Ustavy zapomeli tuto cast clanku vyloucit, kdyz prepisovali Ustavu z rakouskeho mocnarstvi. Tehdy mel mocnar nutnost ukazat cinost a take silu titulu. Dnes to nema zadnou podstatu.

Jak jsem uvedl hned na zacatku, jsem udiven vsem pisatelum, kteri svou moudrosti se snazi diskutovat tak dlouho a aktivne o tomto idiotskem problemu. Uprava Ustavy vyzaduje jen asi pet minut. Toto reseni preferuji a vsichni obcane by meli tlacit na politiky pro zmenu teto stati v Ustave o odvolani. Nase CR za to stoji.

0/0
13.7.2019 19:40

P62e17t45r 95B42u10r49i34a70n 4531706674438

A já jsem zase překvapen, s jakou lehkostí byste vy přepisoval ústavu při každé takovéto "malé nutnosti", jak píšete.

Ústava není zákon o sociálních dávkách, který se dá každoročně valorizovat podle inflace, nýbrž jeden z pěti základních pilířů naší státnosti.

A to, že nějaký ješita s ní ohýbá jako za mlada s uklizečkou na ubytovně jí neubírá na důstojnosti. Nechtějme z ní udělat zákoník práce pro soustružníka na Hradě. Blbec odejde ovšem prezident zase přijde.

0/0
14.7.2019 3:37

J97a20r95o68s43l38a10v 85L27i91m67a 1395527761

Pane Buriane. Mate plnou pravdu. To prepisovani "pri male nutnosti" bych osobne nedelal. Ja bych nechal prepsat celou Ustavu, kdyby to bylo v me moci.

Nase Ustava je prepsana, jak jsem jiz podotknul, ustava z mocnarstvi Rakouska. Presne z roku 1863, kdy skoncil Bachuv absolutismus a vznikla konstitucni monarchie. Politici prvni republiky jen nahradili monarchu prezidentem, odebrali mu urcite pravomoci a byla Ustava hotova. Cely system se nezmenil. prezidentovi zustala mnoho "dulezitych" ukonu, jako jmenovani profesoru, ministru a jejich odvolani a pod.

Ustava z 1992 pridala "Bill of Rights" opsane z americke Ustavy, Senat s malou pravomocnosti a malym opisem te americke ustavy, kdy navrzeni soudci do Ustavniho soudu musi schvalit cely Senat a mozna nejake dalsi male zmeny

Ustavy z prvni republiky. I ta preambule teto listiny je prakticky opis. Mluvi o minulosti a nic o budoucnosti. Davate na tuto listinu velky duraz, kdyz na ni pracovalo takove mnozsti vysokych osobnosti. Podepsan je pan Klaus a pan Uhde.

Toto je zhruba historie naseho hlavniho dokumentu.

Pane Buriane. Zde jsou ty hlavni defekty teto listiny. Nektere kontradiktuji s demokracii. Moznost a nekdy nutnost mit urednickou vladu, volbou neresime nasi vladu, musi byt koalice a tim vytvoreni "diktatorske skupiny" (minimum 101 clenu) na dobu mandatu.a volici jsou osizeni o program ktery volili (zbytek poslancu se stanou prisedicimi ve Snemovne). Moznosti vytvoreni PATU po volbe a narusit chod statu. Naruseni rozdeleni moci ve state v moznosti vlade volit ve Snemovne.To odvolani dosazenych cinitelu prezidentem je jen malicka chyba v procesu podle tohoto papiru.

Mam otistenou nasi Ustavu. Studoval jsem ji dukladne. Porovnaval jsem ji s ustavami nekolika statu. Nase nema zadnou vahu se jim vyrovnat. I Ustava San Marina z roku 1600 stoji vysoko nad nasi Ustavou. Proto tato republika nezna nase problemy. Ona se jim dokonalou listinou vyhla.

Preji prijemnou nedeli a nashledanou v pristi diskuzi.

0/0
14.7.2019 5:21

P93e37t50r 80B32u65r68i10a61n 4251386114248

Díky za info. Do tak obsáhlé diskuze se nebudu pouštět.

0/0
14.7.2019 10:55

M69a68r57t95i31n11a 54M45o71u62d45r32á 7830743276769

KLasika: když problém není, tak si ho vymyslíme... ;-D

+2/0
13.7.2019 13:17

P89e52t37r 13B56u71r40i42a13n 4881446774398

Tak to máte u vás doma asi furt veselo. My to tak neděláme.

+3/0
13.7.2019 14:08

M20a43r52t15i37n84a 26M58o44u71d17r51á 7320573656869

Jasně, doma ne, jenom v článcích na iDnes, že jo..... To chápu.

Viz: "Zeman slíbil, že odvolá ministra kultury Staňka do 31.7. Ovšem zase neupřesnil kterého roku, což je u mstivého filištína jeho formátu docela prekérka."

Zdroj: https://petrpetrburian.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=720665

0/−1
13.7.2019 15:11

P45e10t80r 92B82u84r35i85a72n 4201226954278

Tak když se Zeman ohání tím, že v čl.74 Ústavy za slovy "prezident odvolá" není napsáno dokdy, tak lze s humornou nadsázkou říct, že mu už nelze věřit ani toho 31.7, protože neřekl kterého roku. Ale chápu, že pokud jste jeho příznivec, berete jakýkoliv takový štípanec za přímý útok na něj.

+2/0
13.7.2019 16:07
Foto

P62a28v21e19l 67D42v52o11ř78á78k 5479415594400

A ještě k tomu příšerně zákeřný! R^

+3/0
13.7.2019 19:20

M18a64r94e14k 49T81r76i25z53u44l95j45a36k 8580276297637

R^;-D

0/0
13.7.2019 20:58

M73a13r61t27i19n88a 40M22o88u32d44r43á 7300113546519

Humorná nadsázka? U Vás? Teď jste mě fakt pobavil ;-D

0/0
14.7.2019 8:54

J34i94ř76í 17Ř25e18z55n44í85k 4122672733715

Musím pochválit parlamentní opozici, že pozitivně hodnotí posun v řešení vládní krize odvoláním Staňka.

+1/0
13.7.2019 10:06

L95e25o51n61a 59B83l66a56h77o89v55á 5160739379923

Pozadí spektáklu s odvoláním Jiřího Fajta z pozice generálního ředitele Národní galerie, v němž prezident sehrál hlavní roli a do role vedlejší (užitečného idiota) obsadil ministra kultury Antonína Staňka, je možné rozklíčovat na událostech starých devět let.

Napoví to článek Mileny Bartlové, profesorky dějin umění na Masarykově univerzitě v Brně, který vyšel na i.dnes 8. června 2010 pod titulkem

"Svědectví z první ruky: Jak naivkové vybírali Knížákova nástupce a nabili si ústa."

Zmíněný článek lze vygooglovat...

+3/0
13.7.2019 8:14

P53e80t20r 24B93u90r84i34a32n 4511556584938

Docela řežba...bude to asi výhodné korýtko :-)

+3/0
13.7.2019 9:11

M16a82r32e85k 72T47r27i35z28u90l68j51a69k 8840766267867

R^;-D

+1/0
13.7.2019 13:23

D61a18n 44R28o50z41s31í57v59a76l 3150402270394

"prý prezident Zeman slíbil, že odvolá ministra kultury Staňka do 31.7. Ovšem zase neupřesnil kterého roku..."

Otázkou je proč by to musel dělat, když mu to žádná Ústava neukládá že.

+2/0
13.7.2019 7:44

P18e38t17r 62B71u17r32i30a11n 4891756274628

Co proč by musel dělat? Slibovat, nebo říct konkrétní datum, nebo opravdu odvolat?

A Ústava mu to ukládá, pokud se tak rozhodne premiér.

+4/0
13.7.2019 8:05

D28a54n 51R30o10z57s15í63v93a50l 3590872410904

Ale pane Burian, včera večer jste se sice fakt snažil ale ani vy jste mi nedokázal odpovědět na otázku kde je v této větě uvedené v Ústavě uveden nějaký termín:

"Čl.74

Prezident republiky odvolá člena vlády, jestliže to navrhne předseda vlády."

Na Vaši obranu, díky mediální masáži jsem se v tomto mýlil ze začátku i já. Žádné bezodkladně nebo ihned a podobné výrazy které jsme slyšeli všude možně, tam opravdu nejsou.

+1/−2
13.7.2019 8:26

J64i24ř86í 49K30i86n73d39l 2438417763237

Datum rezignace si stanovil Staněk. Takže k tomu datu jej měl prezident odvolat.Ústava v článku čtyřiasedmdesát uvádí, že „prezident odvolá člena vlády, jestliže to navrhne předseda vlády“, a v článku osmašedesát, že prezident na návrh premiéra „jmenuje ostatní členy vlády a pověřuje je řízením ministertev nebo jiných úřadů“. Ústavní právníci zdůrazňují, že Hrad má v těchto záležitostech činit bez zbytečného odkladu.

+3/−1
13.7.2019 8:46

P54e78t38r 86B43u37r74i23a67n 4381146354848

Tak samozřejmě. Protože kdyby to bylo myšleno jako: odvolá když a až bude chtít, tak by to nemělo žádný smysl a vůbec se to tam nemuselo psát. Asi jako nařízení, že po dovršení 6ti let dítěte jsou jeho rodiče povinni zapsat ho na základní školu. A to podle místních hlupounů může být klidně taky v devíti, v patnácti i ve třiceti, že? Někdy mám pocit, že jejich rodiče se tím opravdu řídili.

+3/0
13.7.2019 9:09

D40a68n 33R53o43z65s13í83v74a41l 3650852120354

Jenže pane Kindl, mě spíše zajímá co konkrétně říká ta Ústava a nikoli kdo co zdůrazňuje. To jsem jen řeči typu jedna bába povídala.

+1/0
13.7.2019 9:35

P96e74t54r 25B18u87r32i43a60n 4841646624258

Včera večer jsem s vámi o tom debatoval kde? Že si na to nevzpomínám. To si mě s někým sakra pletete. A na vaši otázku, kde je v tomto článku uveden termín, bych vám odpověděl, že tam konkrétní termín není, protože se tím myslí ihned. Držíte se toho konkrétního termínu jak lejno košile a to i přesto, že úřad prezidenta žádné konkrétní termíny nemá protože se počítá s kultivovaností a důstojným jednáním této osoby. Viz můj blog: Zákoník práce pro prezidenta https://petrpetrburian.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=719226 kde jste byl také účasten diskuze, takže mou odpověď na onu stupidní připomínku ohledně přesného termínu musíte znát.

+3/0
13.7.2019 9:04

D59a66n 76R95o85z81s24í44v56a14l 3150892960214

Se mnou ne, diskutoval jste s jinými.

+1/0
13.7.2019 9:37

P20e70t13r 96B31u57r35i48a26n 4911836884268

Ale pane Burian, včera večer jste se sice fakt snažil ale ani vy jste mi nedokázal odpovědět na otázku

Aha, takže "jste mi" vlastně znamená "vy jim"...už chápu váš systém chápání psaného textu a tím se vysvětluje i váš výklad článku 74 Ústavy.

+1/0
13.7.2019 9:44

D96a18n 35R72o68z78s13í86v33a18l 3640682980294

Myslím že naopak nechápete vůbec nic, zvlášť když se namísto podstaty věci zabýváte nepodstatnými kravinami.

Tady je podstatná jiná věc. Pokud se někomu to, co dělá Zeman nelíbí (mám na mysli především politiky), tak co jim namísto těchto hloupých mediálních výkřiků které stejně nic neřeší, brání v tom zahájit širokou debatu o zpřesnění Ústavy?

Když v ní může být např. uvedeno že po rozpuštění parlamentu prezident do 60 dnů vyhlásí nové volby, tak proč v ní nemůže být upřesněno třeba i toto?

+1/0
13.7.2019 9:52

P21e61t28r 49B19u28r89i21a32n 4891806674418

To, co vy nazýváte podstatnou věcí je jen kouřová clona k zakrytí toho, že obhajujete neobhajitelné. Změnu Ústavy provádějí odborníci na Ústavní právo po dlouhých odborných debatách a až poté je předkládají politikům k rozpravě. Jak víte, že se na tom v současnosti nepracuje? Nebo si opravdu myslíte, že státní aparát je schopen vykonávat pouze jeden úkon současně? Např. kritizovat prezidenta a tím se veškerá ostatní činnost zastaví?

+2/0
13.7.2019 10:02

D67a33n 27R59o13z12s92í96v47a47l 3780422300284

V pořádku. Pokud o tom něco víte, tak by to bylo přímo příkladné a tentokrát opravdu věcné téma pro blog.

Poněvadž pokud by ta mnou zmíněná ústavní věta zněla např. takto: "Prezident republiky odvolá do 14 dnů člena vlády, jestliže to navrhne předseda vlády." tak není co řešit a všichni by se namísto této "aféry" věnovali důležitějším věcem.

+1/0
13.7.2019 10:11

P17e33t46r 94B42u62r57i15a36n 4631736434788

Tuto hloupost odmítám komentovat.

+2/0
13.7.2019 14:11

J96i16ř96í 12Ř81e86z21n71í28k 4982902143645

Skutečně v éře Sládka, Filipa chtěli tvůrci ústavy udělat z prezidenta automat na podpisy, když ještě byli v živé paměti zkušenosti s Benešem z ÚNORA 1948? Pokud si vzpomínám, tak se právě zdůrazňovalo, že jako poslední pojistka prezident si má právo vybrat premiéra podle svého gusta.

A také ministr by měl být chráněn před nelibostí premiéra, zvláště když prezident předává ministrovi jeho dekret a teprve poté se tento ústavní činitel může ujmout svého úřadu.

+1/0
13.7.2019 9:48
Foto

M96a35r23i24e 79J69a76n96d70o13v98á 8521853345776

Navrhl mu to předseda vlády? Navrhl. Odvolal ho prezident? Neodvolal. Dodržel Ústavu? Nedodržel. Máte potřebu ze sebe dělat hlupáka? Máte.:-/

+5/−2
13.7.2019 9:09

D20a27n 89R95o39z67s24í10v40a50l 3760592430164

Vy vidíte paní Jandová někde v té ústavní větě nějaké povídání o tom do kdy ho po návrhu premiéra musí odvolat? Pouze že musí, nic víc. Můžu si ukroutit oči ale já ne, takže bych o tom hlupákovi raději pomlčel.

Ale nebojte, oplácet Vám to stejnou mincí nebudu, tak hluboko jako někteří zhrzení důchodci opravdu neklesnu.

+3/−2
13.7.2019 9:41

J45i14ř46í 13Ř37e96z59n79í23k 4492922723125

Ano, lze to interpretovat tak, že prezident může odvolat člena vlády tehdy a jen tehdy, navrhne-li to premiér.

+1/0
13.7.2019 9:50

P98e44t93r 12B38u11r85i92a17n 4801116184348

Nikoliv může, ale že musí.

+3/−1
13.7.2019 10:04

J39i21ř23í 82Ř39e92z26n63í63k 4662942163815

Tak to měla rozhodnout pro každý jednotlivý případ kompetenční žaloba, kterou by ústavní soud měl hodnotit vždy z hlediska zachování demokracie.

+1/0
13.7.2019 10:30

P96e80t60r 47B76u55r46i94a22n 4101946564738

Jasně, na každý Zemanův plivanec svoláme ústavní soud.

+2/0
13.7.2019 14:10

P31e41t30r 52B95u64r12i29a71n 4301676984668

Zeman neřekl, že odvolá až si to prostuduje, v červenci, nebo až se vrátí z nějaké cesty. Prezident jasně řekl, že NEODVOLÁ, protože k tomu nevidí důvod.

https://www.info.cz/cesko/vladni-krize-nekonci-zeman-stanka-neodvola-jsme-pripraveni-podat-demisi-vzkazal-hamacek-42178.html

Takže vy odborníku na psaný text, jak vám pasuje tento stav: Prezident republiky odvolá člena vlády,...Zeman: neodvolám!

„Prezident republiky zastává názor, že ve vládě, která se označuje jako protikorupční, by neměl být odvolán ministr za to, že odhalil korupci ve svém resortu.“ tlumočil prezidentův mluvčí.

Takže jistě chápete, že to porušení ústavy přiznal Zeman rovnou a na plnou mordu. A jen pro zachování zdání nějaké legitimity a pro pár hlupáků poté prohlásil, že neví kdy ho má odvolat, protože v Ústavě není žádný konkrétní termín.

+4/0
13.7.2019 9:56

D63a79n 85R45o80z36s17í32v29a88l 3210562430334

Co na to říkám? Neříkám vůbec nic poněvadž je to pouze klasický novinářský článek kterých vyšly desítky. To že ho nikdy neodvolá, jsem od něj veřejně nikdy nikde neslyšel.

+2/−1
13.7.2019 10:19

P61e87t44r 98B22u86r81i28a93n 4321436234978

„Prezident republiky zastává názor, že ve vládě, která se označuje jako protikorupční, by neměl být odvolán ministr za to... tlumočil prezidentův mluvčí.

Aha, takže vyjádření mluvčího, který oficiálně tlumočí prezidentova slova, je jen nějaký novinářský článek. Úpadek vaší argumentace už dosáhl dna.

+2/0
13.7.2019 10:33

D50a79n 76R18o40z78s76í88v82a24l 3350642240294

Máte pravdu. Pokud nerozeznáte rozdíl mezi slovy "by neměl být odvolán" který pouze vystihuje jeho názor na Staňka ale vůbec nic neříká o tom zda-li ho opravdu odvolá či neodvolá a jeho konkrétním vyjádřením někde na tiskovce ve smyslu např. "ministra Staňka neodvolám", tak je naše diskuze zbytečná.

+1/0
13.7.2019 13:27

P66e97t22r 41B40u48r31i77a66n 4831856684858

Tímhle zdůvodnil fakt, proč odvolání odmítá podepsat. Takže celé je to: nepodepíšu, protože si myslím, že tento ministr by neměl být odvolán. Vy v tom ovšem nikde nevidíte to, že by ho nechtěl odvolat. Úžasné u dospělého člověka....atd.

0/0
13.7.2019 14:12

D78a80n 60R90o22z46s23í19v80a49l 3210122260634

Co člověk to názor pane Buriane. A tak už to v demokracii chodí. Anebo se mýlím, vrátili jsme se 30 let zpátky a opět ho všichni musíme mít stejný?

+1/0
13.7.2019 15:07

P56e72t14r 29B72u57r72i62a60n 4951206124818

Nemusíme mít názor všichni stejný. Odlišný názor vychází z odlišných premis každého z nás. Já se nevysmívám primárně vašemu názoru, ale těm premisám, kterými si ho zdůvodňujete, jako je např.: pokud výslovně neřekl, že ho neodvolá, tak nemůžeme vědět co tím myslí, i když tvrdí, že ho odvolat odmítá.

0/0
13.7.2019 16:12

J58i29ř11í 19Ř34e54z20n89í20k 4122622443515

Neřekl, že neodvolá, pouze sdělil, že se mu to nelíbí "by neměl být odvolán".

+1/0
13.7.2019 10:33

D77a16n 57R27o72z29s38í32v67a31l 3930782650954

Bingóó. Konečně zde někdo chápající. R^R^R^

+1/0
13.7.2019 13:28

P38e15t27r 98B94u12r44i40a59n 4601476124778

Tímhle zdůvodnil fakt, proč odvolání odmítá podepsat. Takže celé je to: nepodepíšu, protože si myslím, že tento ministr by neměl být odvolán. Vy v tom ovšem nikde nevidíte to, že by ho nechtěl odvolat. Úžasné u dospělého člověka.

Polopaticky se musí říkat všechno dětem ve školce, od základky se už předpokládá, že třeba "sedni si" znamená automaticky na židli a ne na zem. Ne tak pro vás. Pro vás je i oznámení: Rezervace plaťte na recepci...nepřehledné, protože nevíte kterou indiánskou rezervaci byste měl platit a na které recepci, když jich snobové pořádají tolik.

+2/0
13.7.2019 14:08
Foto

M71a53r65i62e 12J65a37n15d94o56v13á 8771473815536

To plus bylo samozřejmě omylem. Ale ukázal jste, že ta vaše potřeba je opravdu silná :-/

+1/−1
13.7.2019 11:28

D35a61n 78R24o54z87s24í61v14a83l 3620492490424

To mě opravdu nermoutí.

+1/0
13.7.2019 13:32
Foto

M74a96r65i34e 26J60a60n24d65o41v75á 8101673335206

Omezení lidé to tak mají, že si z ničeho nic nedělají.:-)

+2/0
13.7.2019 13:57

D70a95n 26R64o61z86s33í98v68a86l 3320822390144

No tak to se vzhledem k těm Vašim protizemanovským moudrům, které tu omíláte stále dokola, nemůžete divit.

0/0
13.7.2019 15:03
Foto

P58a28v12e87l 64D61v80o15ř21á23k 5659925744470

Až budete stát s vozem na světlem řízené křižovatce a rozsvítí se zelená, tak taky nemusíte hned jet, protože nikde žádné bezodkladně v předpisech není. A budete se hrozně divit, že na Vás kdosi silně troubí.

Nebo když pocítíte nutkání odebrat se na "ministerstvo úlevy", také nikde není napsáno, že tak musíte učinit bezodkladně. A i zde se ono zaváhání může nepěkně vymstít.

Spousta podobných příkladů by vydalo na dlouhý článek. Jenže - ono se předpokládá, že obyvatelstvo je gramotné a schopné základních logických úvah. Že existují výjimky mezi diskutéry, je statisticky možné, jen se nepočítalo s tím, že ta výjimka bude sedět i na Hradě. ;-D

+4/0
13.7.2019 11:41

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz