Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Za našich mladých let jsme spávali pod širákem často a rádi. Běžně jsme jezdívali i v pozdním podzimu.. Ale rozdíl od bezdomovců je ten, že jsme se, ošlehaní větrem, plameny ohně a živou vodou z pramenů, vždycky vrátili domů, napustili vanu s pěnou a pak zapadli do peřin.. A na noci strávené pod hvězdami máme krásné vzpomínky.. Bezdomovci jsou lidé na dně společnosti, často vlastní vinou.. Ubytovny pro ně v městech jsou, podmínka je - bez alkoholu. To alkoholik prostě nedá.. Ojetej karavan stojí cca 30000. Možná by zakoupení pár karavanů vyšlo levněji, než celá popisovaná nezisková akce spaní pod širákem.

2 0
možnosti

Mám takový příběh s bezdomovci: bylo to z jara, koupila jsem si luxusní chleba se zapečenými olivami a pak jsem si uvědomila, že olivy nemám jíst. Co s ním? Byl dost těžký. Na schůdcích u jednoho obchodu seděli bezdomovci a prodávali kytičky kolemjdoucím. Jeden z nich mi připadal, že má u nich respekt, tak jsem se zeptala, zda bych mu mohla ten chleba dát, že je čerstvý. Podíval se na mne, jako proč to děláš a já jsem mu řekla - no přeci ho nevyhodím, já nesmím jíst olivy. Tak si ho vzal. Rozlomil ho a každého toho svého souseda podělil. A víte, já opravdu nic nechtěla, vždyť vypadali tak chudě. Ale oni mi uvázali pěknou kytičku na památku. Už jsem je tam po druhé neviděla. Myslím, že s tímto typem existence nikdo nehne. Ale mám pocit, že je to prostě sociální skupina, která se tak rozhodla, pokud nebyli k tomu vedlejšími okolnostmi donuceni.

Moc se mi líbil Váš článek. Děkuji a karmaVR^

2 0
možnosti

P61e12t61r 62B79u51r33i51a50n

25. 11. 2019 14:49

Díky za hezký příspěvek.

0 0
možnosti
Foto

Těžko na cvičišti, lehko na bojišti. Alespoň si ti rekreační bezdomovci vyzkouší, že si mají vážit svého bydla. A zjistí, zač je toho loket.

2 0
možnosti
Foto

Ale houby. Za mých mladých let jsem si hrál na bezdomáče každý víkend - spával jsem na vanderch pod širákem úplně běžně. Bohužel, dnes si i na to spaní pod širákem musí lidé jen hrát...;-D

4 0
možnosti
Foto

Ahoj - smutná pravda. Většina lidí, co žijí (dlouhodobě) na ulici, se tam dostala vlastní hloupostí, proti které neexistuje ani očkování, ani paragraf. Mraky z nich jsou bývalí kriminálníci, kteří se po návratu z lochu neměli kam vrtnout. Čí je vina, že se dostali do kriminálu? Opět v drtivé většině šlo o jejich vlastní vinu, jejich rozhodnutí porušit zákon. Mně je líto trochu jiné sorty lidí, asi jsem asociál...

2 0
možnosti

P32e66t35r 10B31u13r89i32a11n

25. 11. 2019 11:06

Můj osobní a velmi reálný odhad je ten, že většina bezdomovců má takové dluhy a exekuce ( i onen kriminál se platí, soudy i právník ex offo), že se jim pracovat zkrátka nevyplatí, protože by po léta museli odčiňovat své hříchy a žít z nezabavitelného minima.

Takže celý ten kabaret není o tom, že nemají kde bydlet, ale že nechtějí čestně splatit to, co užili a praktici jsou to tedy podvodníci a zloději.

2 0
možnosti

Bezdomovectví je, bohužel, celospolečenský problém, který má své hluboké psychologické a sociologické příčiny. Nelze jej tedy nijak paušalizovat. Tato situace by si zasloužila důkladnou analýzu prostřednictvím nezaujaté, objektivní a hluboké odborné sociologické studie. Ale hlavně systém, který by byl schopen tento jev minimalizovat.

Mezi bezdomovci nejsou jen flákači, lidé hloupí, nebo dokonce bezcitní. Přesvědčil jsem se o tom několika rozhovory s těmi, kteří se z různých příčin stali obyvyteli ulic.

Mnozí z nich už na společnost úplně rezignovali (někteří se do ní na krátky čas i vrátili) a nechtějí se už do ní zpět zařadit. Jsou zklamáni sami sebou i společností.

Tím je nechci omlouvat, ale lidsky je tak nějak chápu.

5 0
možnosti

P85e53t67r 14B96u76r45i77a35n

25. 11. 2019 10:19

Mnozí z nich už na společnost úplně rezignovali ...opět míč na jejich straně a je to o tom, o čem je můj článek.

Ale přivedl jste mne na zajímavou myšlenku, zde:

Bezdomovectví je, bohužel, celospolečenský problém, který má své hluboké psychologické a sociologické příčiny. Nelze jej tedy nijak paušalizovat. Tato situace by si zasloužila důkladnou analýzu prostřednictvím nezaujaté, objektivní a hluboké odborné sociologické studie.

A to je právě ta chyba! Bezdomovectví se tak dlouho studuje a rozpitvává, až se ztrojnásobí. A k čemu to? K dalším studiím? A není načase ho už konečně začít tedy paušalizovat? Zřídit probační asistenční stanice, kde za určitých podmínek o spolupráci budou lidé z ulic vraceni zpět do společnosti systémem chceš-nechceš-tak si trhni. Udělat skutečně onu dělící čáru mezi těmi, kdo se chtějí resocializovat a mezi asociály z přesvědčení. Potom by nám odpadly všechny ty směšné a falešné šaškárny solidarity s bezdomovci, sbírky jídla a šatstva, zákonem nařízené odevzdávání zbytků pro bezdomovce a jiné trapárny. A určitě by to bylo levnější a účinnější.

8 0
možnosti

Jen na okraj: podle oficiálních statistik tvoří největší procento mezi bezdomovci do 30 let bývalí klienti dětských domovů. Další početně zastoupenou skupinou jsou osoby s psychickým onemocněním.

4 0
možnosti

P13e12t88r 53B84u64r11i68a16n

25. 11. 2019 9:52

Potom by se mělo řešit to, proč dospělí lidé z děcáků nechtějí pracovat (o čemž je zase můj blog) a proč naše lékařská péče a sociální systém zanechává mozkově nedostatečné jedince na ulici. Rozhodně tomu ale lidé se spacáky v ulicích nijak nepomůžou.

3 0
možnosti

Skutečnost je taková, že téměř pro všechny bezdomovce by se v zimě našlo místo pod střechou v nějaké charitativní ubytovně. Má to však jednu zásadní podmínku - střízlivost. To je hlavní důvod, proč někteří raději mrznou venku a vydávají svoji závislost na alkoholu za hájení své osobní svobody.

4 0
možnosti
Foto

Máte v lecčems pravdu. Ale pokud by se našel jediný člověk, který by o bezdomovcích začal uvažovat trochu jinak, než o beznadějných lůzrech, tak to nějaký smysl přeci jen má.,

4 0
možnosti

P21e21t44r 19B29u72r24i81a39n

25. 11. 2019 9:18

Ano, klidně. Ale to by musel začít stavět na faktech a ne na sluníčkových pocitech. Mimochodem netvrdím, že jsou beznadějní. Ale dokud se jim bude vtloukat do hlavy že jsou oběti systému a nic s tím neudělají, tak potom budou.

Nechápu, proč po tolika marných milionech výdajích na pseudořešení bezdomovectví ještě nikde nevznikla probační centrála pro zařazování bezdomovců zpátky do života.

Za jasně stanovených podmínek jmenovitě osobně by mu vyřídila doklady, zaměstnání i ubytování a rok poté by se tam stále chodil hlásit, dokud by se nezařadil. Tak jako u propuštěných vězňů. Nechceš pomoc, nedodržuješ pravidla tak vypadni a další šance až zase za rok. A vidělo by se, kdo je na ulici z vlastního lemplovství a kdo nezaviněně a jen se nemůže postavit na vlastní nohy.

3 0
možnosti

I Burian umí napsat dobrý článek, ale musí dodržet (zatím) dvě jednoduché podmínky:

.

-1 Článek nesmí být o politice

.

- 2 Musí chtít.

.

Dobře napsané.

Dávám karmu.

R^

1 1
možnosti

I Arnold Lička umí pochválit!

Má to jen dvě podmínky!

Nesmí to být o politice a musí chtít!

Dobře napsaný diskuzní příspěvek.

Dávám plus, protože mám rád Arnolda a svobodu slova.

3 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS